VIEŠBUČIO „VAIDILA“ INFORMACINĖS SISTEMOS IR VEIKLOS ANALIZĖ

Home / Turizmas / VIEŠBUČIO „VAIDILA“ INFORMACINĖS SISTEMOS IR VEIKLOS ANALIZĖ

TURINYS

Įvadas 4

1. Bendra „Vaidila“ viešbučio charakteristika………………………..5

2. Informacinių sistemų naudojimas „Vaidila“ viešbutyje…………………..8

3. Viešbučio ,,Vaidila“ veiklos organizavimo procesų valdymo metodologinė dalis……..11

3.1 Organizacinė valdymo struktūra…………………………11

3.2 Personalo organizavimas…………………………12

3.3. Darbų paskirstymas ir derinimas…………………………14

3.4 Personalo vertinimas…………………………16

3.5 Darbuotojų skatinimas…………………………17

4. Informacinių technologijų panaudojimas viešbutyje…………………..19

Išvados…………………………22

Naudota literatūra…………………………23ĮVADAS

Pasaulyje šiandien turizmo klestėjimo ir plėtros laikas. Pasauliniame turizmo versle dirba dešimtys milijonų žmonių, o daugeliui šalių turizmas tapo pagrindine ūkinės veiklos rūšimi ir išgyvenimo galimybe. Turizmo plėtra skatina ir kitų ūkio šakų pagyvėjimą. Transporto sistema, maisto pramonė, statybos pramonė, pramogų verslas, didėjant turistų srautams, taip pat įįgauna naujus augimo mastus.

Turizmo verslas ypatingas tuo, kad pradiniame etape nereikalingos didelės investicijos, todėl juo užsiimti gali vidutiniai verslo sluoksniai. Turizmo versle suderinami stambių, vidutinių ir smulkių įmonių interesai. Pasaulio turizmo organizacijos duomenimis, pastaraisiais metais pasaulio valstybes per metus aplankydavo apie 700 mln. svečių. Pajamos iš turizmo verslo pasiekė 500 mlrd. JAV dolerių. Šiuo metu turizme dirba apie 100 mln. žmonių.

Nors Alytus nėra kurortas, tačiau šis miestas – šeštasis pagal dydį Lietuvoje, įsikūręs abipus Nemuno – yra svarbiausias šios geografinės zzonos miestas, kuriame gyvena daugiau kaip 77 000 gyventojų. Miestas įsikūręs viename iš ekonominio trikampio Kaunas- Marijampolė-Alytus, skaičiuojančio daugiau nei 600 000 vartotojų, smaigalyje. Nuo Alytaus iki Kauno ir magistralės „Via Baltika“ yra 70 km, iki Lietuvos sostinės Vilniaus – 1105 km.

Viešbutis „Vaidila“ įsikūręs labai patogioje vietoje, pačiame miesto centre. Netoliese yra miesto rotušė, centrinis paštas, pagrindiniai bankai, daugybė parduotuvių, miesto teatras, muziejai, kino teatras bei kitos lankytinos vietos. Visa tai galima pasiekti per kelias ar keliolika minučių.

Darbo tikslas: išanalizuoti viešbutyje „Vaidila“ naudojamas informacines sistemas bei viešbučio vykdomą veiklą.

Darbo uždaviniai:

• Apžvelgti „Vaidila“ viešbučio charakteristiką;

• aprašyti informacinių sistemų naudojimą viešbutyje;

• apžvelgti viešbučio organizacinę valdymo struktūrą, personalo organizavimą, darbų paskirstymą ir derinimą, personalo vertinimą ir darbuotojų skatinimą;

• aprašyti informacinių technologijų panaudojimą viešbutyje „Vaidila“.

1. BENDRA „VAIDILA“ VIEŠBUČIO CHARAKTERISTIKA

Viešbutis „Vaidila“, įsikūręs Rotušės a. 12, LT-62141, Alytus. Tel. +370 315 56188, +370 611 31100, tel.faks.: +370 315 56189, el. paštas: hotel@vaidila.lt.

Viešbutis „Vaidila“ – įvairiapusio aptarnavimo įstaiga, nes savo veiklą vykdo dvejomis kryptimis: viešbučio – restorano komplekse „Vaidila“. Viešbutis –– restoranas „Vaidila“, įsikūręs pačiame miesto centre, Rotušės aikštėje, greta Kurorto parko, kur susilieja pulsuojantis gyvenimo ritmas ir ramybė. Čia prieškariu, 1937 metais, veikė restoranas “Vaidila”. Viešbučio – restorano kompleksas rekonstruotas 2004 metais.

Viešbutis „Vaidila“ svečiams siūlo jaukius, patogius ir šiuolaikiškai įrengtus kambarius:

• Vienviečiai – patogūs vieno kambario numeriai (Nr.2, 3, 8, 9, 10, 11 )

• Verslo klasės – erdvūs ir patogūs vieno kambario numeriai (Nr.5, 6, 7, 13).

• Liuksai – pasižymintys interjero detalėmis, erdve bei patogumu: svetainė, miegamasis (Nr.1,4,12,14).

• Apartamentai – interjero įvairumas, erdvės, mmiesto panorama: svetainė, miegamasis, mansarda (Nr.15,16).

Kambariai Kamb. nr. Vienam Dviems Trims

Vienvietis* 2, 3, 8, 9, 10, 11 120 Lt/35 EUR – –

Verslo klasės*

(plati dvigulė lova) 5, 6, 7, 13 140 Lt/41EUR 180 Lt/53 EUR –

Liuksai*

(svetainė,miegamasis,

dvi atskiros lovos) 1, 4, 12, 14 220 Lt/65 EUR 260 Lt/76 EUR 300 Lt/88 EUR

Apartamentai*

(svetainė,miegamasis,

plati dvigulė lova) 15, 16 240 Lt/71 EUR 290 Lt/85 EUR 340 Lt/100 EUR

1 pav. Viešbučio kambarių kainos

Taip pat „Vaidilos“ paslaugų komplekse yra elegantiškas restoranas ir alaus rūsys. Čia siūlo europietiškus bei nacionalinius virtuvės patiekalus bei aukšto lygio aptarnavimą. „Vaidila“ priima užsakymus banketams, furšetams, šeimyninėms šventėms, konferencijoms.

Viešbučio registratūra dirba su viena iš populiariausių Lietuvos viešbučiuose naudojamų viešbučių veiklos planavimo ir administravimo programų „Fidelio Front office”.

.

Už suteiktas paslaugas, viešbučio „Vaidila“ klientai gali atsiskaityti jiems patogiu būdu: grynaisiais (litais), kreditinėmis kortelėmis (VISA, EuroCard/MasterCard, Maestro), banko pavedimu.

Kiekvienas viešbučio darbuotojas turi kortelę su vardu ir nurodytomis pareigomis. Registratūros darbuotojai kalba lietuviškai, angliškai ir rusiškai. Meniu pateikiamas šiomis kalbomis: lietuvių, anglų, prancūzų, rusų ir vokiečių. Viešbučio svečių saugumu rūpinasi vaizdo kameros. Svečių patogumui – greita ir puiki kambarių aptarnavimo komanda.

Restoranas „Vaidila” pirmuosius svečius sutiko 2003 m. gruodžio 31 d. Restoranas, kuriame yra 50 vietų, siūlo Jums jaukią ir stilingą atmosferą bei platų patiekalų asortimentą. „Vaidilos” restorane vyrauja modernus interjeras, kurį puošia dailininko tapybos darbai, gyvos gėlės.

„Vaidilos” virtuvė siūlo paragauti tiek europietiškų, tiek populiarių nacionalinių ppatiekalų. Svečiams taip pat patiekiami ir restorano virėjų sukurti patiekalai, kurie gaminami pagal visus nūdienos reikalavimus įrengtoje virtuvėje. Visi jie, kaip ir dera restoranui, gaminami tik gavus užsakymą.

Restorane rengiami banketai, furšetai, taip pat organizuojamos konferencijos. Konferencijų dalyviai vaizdo medžiagą gali stebėti dideliame ekrane.

Vakarais restorane „Vaidila” skamba gyva muzika, koncertuoja įvairios grupės. Svečių patogumui, gerai nuotaikai sukurti – patogūs baldai, įrengtos ventiliavimo – rekoperavimo, oro kondicionavimo sistemos.

Restorano darbo laikas:

I-IV nuo 7.00 iki 23.00

V nuo 7.00 iki 24.00

VI nuo 8.00 iki 24.00

VII nuo 8.00 iki 23.00

Alaus rūsys „Vaidila” pirmuosius svečius sutiko 2003 m. gruodžio 31 d. Komplekso „Vaidila” alaus rūsys (90 vietų) mielesnis senovinės dvasios gerbėjams. Jo patalpos originalios – lankytojai gali grožėtis tautodailininko kalvio darbais – grakščiomis žvakidėmis, ažūriniais šviestuvais, keramikos pano, senomis nuotraukomis iš archyvų, mėgautis patogiais ir dailiais baldais. Klientai aptarnaujami keliose jaukiose, skirtingų dydžių salėse.

Į alaus rūsį užsukę lankytojai gali užsisakyti alaus, kavos, stipresnių gėrimų, užkandžių. Alaus mėgėjams sukurtas atskiras patiekalų meniu.

Alaus rūsys, kaip ir restoranas, savo svečiams siūlo išties didelį salotų, karštųjų ir šaltųjų užkandžių, kepsnių, desertų pasirinkimą. Norintys labiau pasistiprinti klientai gali rinktis ir iš restorano meniu.

Geram poilsiui, nuotaikai sukurti jūsų paslaugoms vaizdo projektorius su 2 x 2 m. ekranu, oro vėdinimo – rekoperavimo sistema.

Alaus rrūsio darbo laikas:

I – IV nuo 11.00 iki 23.00

V – VI nuo 11.00 iki 24.00

VII nuo 11.00 iki 23.00

Siūlomos papildomos paslaugos:

• Seifai;

• minibarai;

• visą parą veikianti kambarių tarnyba;

• kabelinė televizija;

• internetas;

• telefonai;

• keliomis kalbomis kalbantis personalas;

• drabužių valymo paslaugos;

• bagažo saugojimas;

• fakso paslaugos;

• konferencijų salė;

• kopijavimo paslaugos;

• spausdintuvo paslaugos;

• lygintuvas ir lyginimo lenta;

• papildomos antklodės ir pagalvės;

• apsauga visą parą;

• autotransporto parkavimas ;

• grožio salono „RŪTA” paslaugos;

• restorano,alaus rūsio „Vaidila“ maitinimo paslaugos.

2. INFORMACINIŲ SISTEMŲ NAUDOJIMAS „VAIDILA“ VIEŠBUTYJE

Kiekvieną dieną viešbučio veikloje darbuotojai privalo priimti sprendimus. Šių sprendimų teisingumas tiesiogiai priklauso nuo to, kiek ir kokios informacijos jie turi. Pati savaime informacija nėra vertinga. Milžiniški jos kiekiai laisvai platinami visuomenės informavimo priemonių dėka, tačiau dažnai dėl klaidingos, nepilnos ar pasenusios informacijos yra prarandamos lėšos ir laikas. Ir tam, kad viešbučio darbuotojai priimtų teisingus sprendimus, jiems reikalingi pagalbininkai – tie, kas surinktų ir pateiktų reikalingą sistematizuotą ir savalaikę informaciją. Šiam tikslui viešbutyje „Vaidila“ yra pasitelkiamos informacinės sistemos, nustatantčios, kaip visa tai atlikti.

Informacinė sistema mokslinėje literatūroje apibrė.žiama kaip informacijos apdorojimo sistemos ir organizacijos išteklių visuma, skirta informacijai apdoroti, formuoti (kurti), skleisti (siųsti ir gauti). Kitaip tariant tai struktūrizuotas procesų ir procedūrų rinkinys, kuriame yra kaupiami duomenys, organizuojami ir perduodami vartotojui.

2 pav. Informacinės – paieškos sistemos schema

Viešbučio „Vaidila“, kaip ir daugelio kitų viešbučių, pagrindiniai veiklos rodikliai yra pelnas, nuostolis, užimtumo

lygis. Pelnas leidžia nustatyti ar viešbučio veikla yra pelninga ar nuostolinga. Užimtumo lygis rodo klientų srautus visų sezonų metu, o tai leidžia išsiaiškinti, kuris sezonas viešbučiui buvo pelningiausias. Užimtumo lygį parodo klientų skaičius ir jų apsistojimo trukmė. Taip pat veiklos planavimui įtakos turi ir svečių amžius, nes tai leidžia išsiaiškinti į kokio amžiaus klientus viešbutis labiau turėtų orientuotis ateityje. Remiantis visais surinktais veiklos rodiklių duomenimis viešbutis sudaro savo ateities planą ir stengiasi kuo geriau jį įgyvendinti. Visus šiuos veiklos rodiklius vviešbutis „Vaidila” apskaičiuoja sumuodamas savo mėnesines sąskaitas, ataskaitas, bei darydamas užimtumo skaičiavimą, planuojamą užimtumą ir pan. Viešbutyje ,,Vaidila” instaliuota viena moderniausių pasaulyje viešbučio administravimo kompiuterinių programų „Fidelio Front Office“ programa. Šia programa valdoma visa viešbučio veiklai svarbi informacija: apie užsakymų priėmimą, užsakymo patvirtinimo formų spausdinimą, kambarių parinkimą, svečių apgyvendinimą, viešnagės trukmę, svečio perkėlimą į kitą kambarį, remontuojamus kambarius, suteiktas paslaugas (pvz. kartais svečias, norėdamas atsiskaityti už maistą, restorane padavėjui pasako savo vardą, pavardę ir kambario numerį ir su šios programos ppagalba sąskaita už maistą įtraukiama į bendrą svečio sąskaitą, kurią jis sumoka išvykdamas). Programa taip pat teikia įvairias ataskaitas: apie kambarius svečiams užsakančias įmones, užimtumą, svečių kategorijas, iš kokių šalių svečiai atvykę, svečių amžių, pajamas ir t.t. Ši programa viešbučio aadministracijai palengvina planavimą pagal atskiras grandis, analizuojant įvairias marketingo aplinkas bei atlieka ataskaitas norimu turiniu. Turint duomenis apie marketingo aplinkose veikiančius veiksnius, galima tiksliau numatyti potencialių klientų poreikius, konkurentų siūlomų paslaugų lygį, kainų politiką ir kitus aspektus, kurie gali įtakoti klientų kiekį viešbutyje. Išanalizavus visus veiksnius, viešbučio direktorius gali efektyviau valdyti esamus pajėgumus, kurti naujus tikslus, teigiamai veikiančius paslaugų kokybę. Atlikus analizę, galima numatyti iš kokių šalių yra potencialūs viešbučio klientai ir pasirūpinti naujų, jiems pritaikytų, paslaugų. Viešbutyje ,,Vaidila” atlikus veiksnių, kurie veikia įvairiose ekonominėse aplinkose, analizę vykdomas veiklos planavimas pagal tam tikrus kriterijus:

1. Darbas su esamais klientais:

• Nuolaidų sistemų taikymas atvykusiems daugiau kartų;

• Įvairios akcijos (sveikinimai su šventėmis, nemokamos vakarienės, šampanas ir pan.);

2. Naujų potencialių klientų paieška:

• Potencialių klientų nustatymas;

• Potencialių klientų poreikių nustatymas;

3. Paslaugų iišplėtimas:

• Naujų patrauklių paslaugų sukūrimas, potencialių klientų poreikiams tenkinti;

• Reklama apie sukurtas naujas paslaugas.

Viešbučio „Vaidila“ restorane taip pat yra naudojama „Micros“ programa. „Micros“ – pirmoji kasų sistema restoranams Latvijoje, Lietuvoje ir Estijoje su stalų rezervavimo galimybe. Staliukus galima rezervuoti telefonu arba virtualiai. Pasak kasų sistemą „Micros“ tiekiančios įmonės „Baltic Hotel & Restaurant Systems“ (BHRS) produkto vadovo Vladimiro Sokolovo, restorano interneto puslapyje atliktas užsakymas dėl sąsajos pasiekia „Micros“ sistemą automatiškai. Taip ypač palengvinamas restorano personalo operacijų su stalų užsakymais vykdymas. Stalų užsakymo modulyje rrestorano veiklą galima skirstyti pagal sezonus – Kalėdos, Velykos,. Joninės ir kt. Skirstymas laikotarpiais suteikia galimybę geriau tvarkyti verslą bei nurodo, kuriuo periodu reikia daugiau skirti žmogiškųjų išteklių grupių aptarnavimui, o kuriuo pirmenybė teikiama stalo neužsisakiusiam klientui.

Šiandien žodžiu „Internetas” jau nieko nebenustebinsi. Daugelis žino, kokia tai nuostabi prieigos prie informacijos priemonė. Daugybė informaciją pateikiančių svetainių pritraukia milijonus lankytojų, o elektroninis paštas savo privalumais daugeliu atvejų lenkia tradicinį. Ir tai dar toli gražu ne viskas, kuo galima pasinaudoti šiame tinkle. Paslaugų įvairovė, metams bėgant, labai sparčiai keičiasi. Net būtų sunku visas jas įvardinti. Internetas – pati didžiausia IS. Todėl nenuostabu, kad internetas bei jo programos yra naudojamos ir viešbutyje „Vaidila“.

Viešbutyje taip pat yra rezervavimo (užsakymų) internetu programa. Ji suteikia galimybę viešbučio klientams rezervuoti kambarius, užpildžius užsakymo formą interneto tinklapyje, pamatyti, kiek viešbutyje yra laisvų kambarių, kokios yra teikiamos paslaugos ir pan. Kliento suformuotas užsakymas elektroniniu būdu perduodamas programai, ir viešbučio darbuotojui tereikia jį patvirtinti arba atmesti.

3. VIEŠBUČIO ,,VAIDILA“ VEIKLOS ORGANIZAVIMO PROCESŲ VALDYMO METODOLOGINĖ DALIS

Veiklos organizavimas – tai plano įgyvendinimo organizacinės sistemos (žmonių, dalyvaujančių plano realizavime pareigų, darbų ir tarpusavio ryšių) sudarymas. Organizavimas tampriai siejasi su organizacine valdymo struktūra, ypač įgyvendinant ilgalaikius, globalinius planus. Tačiau būtina pabrėžti, kad valdymo struktūros sudarymas ir oorganizavimas – tai ne vienas ir tas pats dalykas. Organizacinė struktūra formuojama nuolatinių organizacijos valdymo tikslų įgyvendinimui bei procesų valdymui, organizavimo funkcija užtikrina konkretaus plano organizacines priemones. Šios priemonės tokios:

• veiksmų, numatytų plane detalizavimas, konkretinimas, reglamentavimas;

• darbuotojų detalizuotoms ir reglamentuotoms operacijoms atlikti numatymas, parinkimas, jų pareigų tikslus apibūdinimas, supažindinimas su pareigomis operacijomis;

• darbuotojų tarpusavio ryšių ir pavaldumo nustatymas;

• vadovų, vadovaujančių plano įgyvendinimui, pareigų paskirstymas (centralizavimas, decentralizavimas, delegavimas ir pan);

• plano realizavimo kontrolės sistemos (tvarkos, metodų, proceso) parengimas.

Organizacinei veiklai svarbiausia – žmonių santykiai ir laikas. Organizuojant susidaro organizacijos santykių struktūra ir būtent per šiuos santykius bus siekiama ateities planų. Kitas santykių, kaip organizavimo dalies, aspektas – ieškoti naujų žmonių, kurie įsitrauktų į santykių struktūrą. Ši paieška vadinama organizacijos aprūpinimu žmonių ištekliais.

Siekiant užtikrinti organizacijos veiklos efektyvumą, nepakanka, kad kiekvienas atskirai paimtas jos narys ar padalinys dirbtų efektyviai. Yra būtina jų pastangų koordinacija bei integracija į bendrą organizacijos veiklą.

3.1 VALDYMO ORGANIZACINĖ STRUKTŪRA

Valdymo sandara turi labai didelę įtaką įmonės veiklai: ji gali skatinti įmonės plėtrą ir ją stabdyti. Įmonės sandara turi būti tokia, kad leistų įgyvendinti veiklos strategiją. Paprastai kintant strategijai, tenka keisti ir organizacinę valdymo sandarą. Patirtis liudija, kad kas 5-7 metai subręsta sąlygos, verčiančios peržiūrėti valdymo sandarą. Prastinant ją, panaikinant nereikalingus skyrius ar grandis, galima patobulinti valdymą, ppadaryti jį veiksmingesnį.

Organizacinė valdymo sandara – tai pareigų, teisių ir atsakomybės paskirstymo forma tarp tarpusavyje susijusių funkcinių vienetų, atliekančių konkrečius valdymo veiksmus.

Svarbiausias organizavimo darbas – įmonės personalo suskaidymas į organizacinius vienetus (elementus) ir tų elementų hierarchiškas išdėstymas. Jis dar vadinamas valdymo organizavimu. Svarbiausia tokio skaidymo priežastis – darbo pasidalijimas. Jis sąlygoja didesnį darbo našumą, nes darbai supaprastėja, lengviau ir greičiau atliekami. Darbo. pasidalijimą rodo organizacijos struktūra. Pagal klasikinę organizavimo teoriją įmonės struktūra kuriama iš viršaus žemyn. Tai panašu į planavimo procesą.

Organizacijos struktūra – logiškas vadybos lygių ir grandžių, jų tarpusavio ryšių (pavaldumo ir bendravimo), vadovo kontrolės sferos ribų pavaizdavimas grafiškai suprantama forma.

Viešbutyje „Vaidila“ taikoma linijinė valdymo tipo struktūra. Ši struktūra turi minimalų valdymo pakopų skaičių ir labai aiškiai išreikštą pavaldumą. Bet kurio padalinio darbuotojas turi savo tiesioginį vadovą, kitaip tariant tarp vadovo ir pavaldinio yra tiesioginis (linijinis) ryšys.

Linijinė struktūra suteikia viešbučio „Vaidila“ vadovui nukreipti tiesioginius pavaldinius, siekiant nustatytų tikslų. Viešbučio direktorius gali priimti sprendimus be suderinimo su kitais vadovais. Linijinis vadovas atsakingas už visas funkcines sritis: gamybą, pardavimus, rinkodarą, finansus. Tai viena seniausių valdymo struktūrų (linijinė – komanditinė arba administracinė). Jai būdingas vienvaldiškumo principas: pavaldinys gauna nurodymus iš vieno vadovo ir jam atsiskaito, o vadovo nurodymai pavaldiniui yra privalomi. Vadovas

yra pavaldus aukštesnio rango vadovui, šiuo atveju – generaliniam direktoriui.

3 pav. Linijinė valdymo sistema3.2 PERSONALO ORGANIZAVIMAS

Personalas – tai visi organizacijos darbuotojai. Įmonės personalo, kaip ir verslumo, kapitalo ir prekės ar tinkamo produkto, veiksnys yra lemiamas, turi didžiausią įtaką. Šio veiksnio išraiška – kadrai, jų sudėtis, kaita, kvalifikacinė struktūra. Jis kartu su kitais elementais, yra jų visų veiksmų kombinuoto veikimo, kiekybinio ir kokybinio, panaudojimo rezultatas.

Personalo organizavimas – tai visų priemonių, susijusių su personalo formavimu, įgyvendinimas, formalizuotas organizacijos paklausos ir pasiūlos darbuotojams pprognozavimas. Organizavimas apima įvairių darbuotojų poreikio prognozavimą, jo lyginimą su turima darbo jėga, konkretaus, numatomo samdyti darbuotojų skaičiaus nustatymą. Personalą planuoja įmonės personalo skyrius arba pats vadovas – tai priklauso nuo firmos dydžio. Kadangi viešbutis „Vaidila“ nėra didelis, tad visus darbus, susijusius su personalo organizavimu, atlieka direktorius. Viešbučio direktorius parenka ir paskirsto personalą, ugdo jį, planuoja darbuotojų karjeros galimybes viešbutyje, organizuoja darbuotojų darbą, numato kvalifikacijos kėlimo, mokymų, perkvalifikavimo galimybes, numato atlygį pagal užimamas pareigas, yra atsakingas už gerų darbo sąlygų ssuteikimą darbuotojams, sudaro pareiginius sąrašus ir t.t.

Personalo organizavimas viešbutyje „Vaidila“ apima labai daug uždavinių, kurie, atsižvelgiant į jų sprendimo vietą, yra:

• metodiniai, kai teikiami patarimai, rekomendacijos, kaip reikia spręsti atskirus uždavinius;

• organizaciniai, kai organizuojamas tam tikrų uždavinių sprendimas įvairiu lygiu;

• vykdomieji, kai atliekamos aatskiros operacijos, procedūros.

Viešbučio direktorius, siekdamas užtikrinti kokybišką ir nepertraukiamą darbą visuose viešbučio skyriuose, sudaro darbuotojų darbo grafikus bei paskiria atskiriems viešbučio padaliniams vadovus, kurie yra atsakingi už padaliniuose dirbančius darbuotojus. Šie vadovai tiesiogiai vadovauja darbininkams ir daugiausia laiko skiria bendravimui su tiesioginiais užduočių vykdytojais. Jie transformuoja konkrečias užduotis, gautas iš viešbučio direktoriaus, paskirsto gautas užduotis jam pavaldiems darbuotojams ir kontroliuoja tų užduočių vykdymą. Šie vadovai priima sprendimus pagal jiems paskirtus įgaliojimus. Padalinio vadovas, organizuodamas savo pavaldinių darbą, stengiasi suplanuoti jį taip, kad:

• Darbo vietoje dirbantys darbuotojai visą laiką būtų užimti;

• Darbas nebūtų intensyvus ir monotoniškas;

• Darbas būtų atliktas nepriekaištingai.

Direktorius, koordinuodamas padalinio vadovų darbą, stebi:

• Koks vadovų valdomumo normos dydis;

• Kokie darbo vietos organizavimo, technikos, technologijos trūkumai;

• Kokie bendradarbiavimo/vadovavimo santykiai tarp darbuotojų.

Be to, buriant viešbučio kolektyvą, kkiekvienam darbuotojui buvo primenama, kad visi viešbučio darbuotojai sudaro komandą ir visi darbuotojai turi siekti bendro tiklso, papildyti vienas kitą žiniomis bei įgūdžiais. Visi komandos nariai privalo būti atsakingi už bendro tikslo įgyvendinimą, užduočių atlikimą ir jo būdus. Komandinio darbo principai viešbutyje yra taikomi tiek visai įmonei, tiek ir atskiriems jos padaliniams. Šie pricipai skatina išgirsti kitas nuomones, reaguoti į kitų pateiktas idėjas, moko konstruktyviai pateikti ir priimti kritiką, prasmingai naudotis abejonėmis.

3.3. DARBŲ PASKIRSTYMAS IR DERINIMAS

Darbo paskirstymas – darbo veiklos pproceso suskaidymas į skirtingas užduotis, kurių kiekvieną atlieka kitas darbuotojas. Kitaip tariant, tai sudėtingo darbo suskirstymas į smulkias operacijas, kurias darbuotojas gali atlikti keliais veiksmais. Paskirstant darbus darbuotojams, kiekvienas jų gali labiau įsigilinti į atliekamo darbo esmę, teoriją, įgyti daugiau patirties ir tapti tam tikros srities specialistu. Darbų specializavimo esmė yra ta, kad visą darbą atlieka ne vienas darbuotojas, nes darbas suskirstytas į etapus ir kiekvieną etapą užbaigia atskiras žmogus. Toks darbų paskirstymas vadinamas horizontaliuoju darbo paskirstymu.

Viešbutyje „Vaidi.la“ darbai darbuotojams paskirstomi vadovaujantis tokiais kriterijais:

• Žinios;

• Fizinė būklė;

• Atsakomybė;

• Proto apkrovimas;

• Fizinis apkrovimas;

• Aplinkos įtaka.

Kiekvienas darbuotojas, paskirtas dirbti viešbutyje, yra tiesiogiai pavaldus padalinio, kuriame dirba, vadovui, turi vykdyti jo nurodymus. Visi viešbučio padaliniai yra tampriai susiję vieni su kitais: blogai funkcionuojant vienam kuriam nors padaliniui viešbutyje, tiesioginį poveikį pajaučia ir kiti viešbučio padaliniai. Be to, kiekvienas viešbučio darbuotojas savo darbe turi vadovautis pareigybinėmis instrukcijomis.

Viešbučio direktorius, siekdamas teisingai paskirstyti darbus darbuotojams, stengiasi:

1. Paskirdamas užduotį (visą, o ne tam tikrą jos dalį) aiškiai nurodyti, kokio rezultato tikisi iš darbuotojo;

2. Darbą patikėti tam asmeniui, kuris užduotį gali atlikti, t. y. turi tam reikalingus įgūdžius, priemones ir laiko;

3. Aiškiai nurodyti, kada nori aptarti tarpinius rezultatus;

4. Suteikti reikiamus įgaliojimus, taip pat atsakomybę už rezultatą;

5. Paklausti, kaip sekasi, ir ssuteikti grįžtamąjį ryšį.

6. Nepamiršti pagirti už gerai atliktą darbą.

Viešbučio „Vaidila“ direktorius darbuotojams darbus skirsto neatsitiktinai. Darbų paskirstymas reikalauja direktoriaus atsakingumo, specialaus pasiruošimo ir praktinės patirties. Viešbutyje darbai darbuotojams paskirstomi pagal mokėjimą dirbti, išsilavinimą, darbo stažą, kvalifikaciją.

Siekiant efektyviai dirbti viešbutyje svarbu ne tik optimalus darbo pasidalijimas, bet ir užduočių paskirstymas. Užduotimi vadinamas žmogui paskirtas darbas, kurį reikia atlikti iš anksto nustatytu būdu ir nurodytu laiku. Viešbutyje direktorius užduotis skirsto į 3 kategorijas:

1. darbas su žmonėmis;

2. darbas su objektais;

3. darbas su informacija.

Viešbutyje darbai skirstomi į etatus.

Etatas yra mažiausias įmonės organizacinis vienetas. Kadangi kiekvienas etatą užimantis darbuotojas turi atlikti daug ir įvairių užduočių, būtina tiksliai apibrėžti kiekvienos pareigybės uždavinius ir kompetencijos ribas. Etatinės darbo vietos aprašymas arba pareiginiai nuostatai susideda iš:

1. Etatinės darbo vietos (pareigybės) aprašymo:

• etato pavadinimo,

• pavaldumo (kam pavaldus),

• pavadavimo (kas pavaduoja).

2. Darbuotojui keliamų reikalavimų:

• reikiamo išsilavinimo,

• kvalifikacijos (išlaikyto kvalifikacinio egzamino),

• papildomų žinių (pvz., anglų kalba, kompiuteris),

• tam tikrų asmens savybių (patikimumo, mandagumo, sumanumo).

3. Darbuotojo uždavinių (teisių ir pareigų):

• atsakomybės,

• teisių.

Viešbutyje dirbantys darbuotojai yra atsakingi už skirtingas veiklos sritis, darbą būtina koordinuoti. Kiekvienas darbuotojas privalo žinoti savo pareigas, jausti atsakomybę bei suprasti, kad nuo jo darbo priklauso ir kitų darbuotojų rezultatai.

Viešbučio direktorius turi daugybę pareigų. Jis turi rrūpintis, kad viešbutis dirbtų pelningai, kad svečiai būtų patenkinti viešbučio paslaugomis ir norėtų vėl sugrįžti, o darbuotojai- patenkinti darbu jam vadovaujant. Viešbučio „Vaidila“ direktorius visiškai atsakingas už viešbučio darbą. Jis yra atsakingas viešbučio savininkui už tai, kokias pajamas (rezultatus) duoda jam patikėtas viešbutis.

Gėrimų ir maisto skyrius viešbutyje „Vaidila“ atsakingas už restorano teikiamas paslaugas bei maisto ir gėrimų tiekimo į kambarius paslaugą.

Rinkodaros ir pardavimų skyrius atsako už naujų klientų paiešką, reklamą, palaiko ryšius su visuomene.

Kambarių ūkio skyrius rūpinasi rezervavimu, svečių priėmimu, kambarių apsauga, telefono ryšių priežiūra. Taip pat jis atsakingas už kambarių būklę (užimtas, laisvas), laiškų, žinučių perdavimą, atsakymą į svečių klausimus. Kambarių ūkio skyrius viešbutyje „Vaidila“ yra suskirstytas i du poskyrius: svečių priėmimo ir kambarių priežiūros.

Svečių priėmimo poskyris yra labai svarbus viešbučiui, kadangi jis yra labiausiai matomas ir nuo jo veiklos priklauso svečių nuomonė apie viešbutį. Šis .poskyris teikia informaciją ir pašto paslaugas, rezervuoja vietas, registruoja svečius, skirsto kambarius, fiksuoja pajamas.

Kambarių priežiūros poskyris aviešbutyje atsako už viešbučio viešųjų vietų švarą. Tai didžiausias viešbučio skyrius.

Techninės priežiūros skyrius prižiūri viešbučio vidaus bei išorės mechanizmus ir įrangą (šildymo, kondicionavimo sistemos, apšvietimas). Taip pat remontuoja baldus, atlieka smulkius statybos darbus, taiso santechnikos įrengimus.

Buhalterija tvarko finansinę apskaitą, atsako už pinigų priėmimą, mokėjimų pavedimus,

žiniarasčių tvarkymą, finansines ataskaitas, auditą.

Apsauga viešbutyje „Vaidila“ palaiko viešąją tvarką, stebi viešbučio teritoriją, saugo nuo vagysčių, grobimų, viešbučio turto laužymo ir naikinimo, padegimo.

Taigi, svarbiausias veiksnys viešbutyje – darbuotojai. Jie atlieka svarbiausias funkcijas įmonės labui: neša įmonei pelną, kuria įmonės įvaizdį, įgyvendina įmonės tikslus ir pan., todėl priimant darbuotoją svarbu suteikti jam geras darbo sąlygas, apibrėžti jo funkcijas viešbutyje, atsakomybės laipsnį, pavaldumo ryšius, aiškiai apibrėžti skatinimo sistemą. Be to labai svarbu kiekvienam darbuotojui, nuolat priminti, jog jis dirba komandoje, ir kkiekvienas jo veiksmas turi teigiamą ar neigiamą atoveksmį.3.4 PERSONALO VERTINIMAS

Personalo profesinės veiklos vertinimas – tai procesas, apimantis įvairių priemonių rengimą įmonėje, norint apsvarstyti ir įvertinti ankstesnę pavaldinių profesinę veiklą ir numatyti ateities planus ir galimybes. Šis procesas labai svarbus, nes nuolatinis dėmesys darbuotojams konkrečiomis darbo sąlygomis padeda juos telkti bei skatinti. Profesinė veikla vertinama siekiant šių tikslų:

• padidinti gamybos veiksmingumą, tinkamiausiai panaudojant įmonės darbuotojus;

• numatyti darbuotojus, kurie būtų geriausi kandidatai į atsakingas pareigas ateityje;

• sudaryti sąlygas darbuotojų saviraiškai, atkreipiant dėmesį į jų sugebėjimus, veiklos mmotyvus, skatinti jų norą profesiškai tobulėti;

• siekti darbo užmokestį derinti su darbuotojų profesiniu lygiu ir didinti jį, atsižvelgiant į profesionalumo augimą.

Objektyvus personalo įvertinimas padeda teisingai atlyginti darbuotojams už darbą, jais rūpintis, jiems vadovauti, juos ugdyti ir panaudoti jų jėgas bei gebėjimus. AAtskirose įmonėse darbuotojai vertinami pagal skirtingus kriterijus. Viešbutyje „Vaidila“ darbuotojų vertinimo kriterijai yra šie:

• Profesionalumas: dalyko išmanymas, darbo kokybė, patikimumas, pajėgumas, darbo tempas, organizaciniai sugebėjimai;

• Santykiai su viršininku ir kolegomis: gebėjimas bendradarbiauti, paslaugumas, atvirumas, toleranciškumas;

• Asmens savybės: imlumas, gera atmintis, kūrybiškumas, loginis mąstymas;

• Asmens įvaizdis: tinkamas elgesys, patraukli išvaizda, gebėjimas aiškiai reikšti mintis.

Viešbutyje „Vaidila“ darbuotojus dažniausiai vertina darbuotojų tiesioginiai vadovai. Kadangi daugelis vadovų neturi tinkamos kvalifikacijos įvertinti savo pavaldinį arba jam nepatinka būti savo pavaldinių karjeros lėmėjais, tad šiame viešbutyje vadovas dažnai prašo darbuotojų įvertinti savo kolegas. Vadovas darbuotojų nuomonės klausia todėl, kad šie visad yra arti veiksmo vietos, kasdien bendrauja ir susipažįsta su bendradarbio rezultatais. Be to, kai vertintojai kolegos, yra gaunami keli nepriklausomi vertinimai, tuo tarpu tiesioginis vadovas pateikia tik vieną. TTačiau kartais, pasak viešbučio vadovo, kolegų vertinimas būna neobjektyvus, kadangi kai kurie darbuotojai dėl vienokių ar kitokių priežasčių nenori vertinti savo kolegų.

3.5 DARBUOTOJŲ SKATINIMAS

Vis dar įprasta manyti, kad geriausias darbuotojų skatinimo būdas – pinigai. Be abejo, pinigai patinka visiems, tad premijos ar priedai prie atlyginimo nudžiugins kiekvieną darbuotoją. Tačiau įsitikinimas, kad didesni pinigai tolygu laimingesniems darbuotojams yra klaidingas. Viešbučio „Vaidila“ vadovybė supranta, kad pinigai ir jų skaičius yra vienas darbuotojų pasitenkinimo darbu veiksnių, tačiau taip pat negalima pamiršti, kad prie gero ggreit įprantama ir tai tampa jau nebe išskirtiniu, o savaime suprantamu dalyku. Todėl, viešbučio vadovybės manymu, dažnos premijos greit pasimiršta, dar greičiau išleidžiamos ir ilgainiui jos nebėra vertinamos kaip ypatingas pasiekimas. Taigi šiame viešbutyje stengiamasi darbuotojus skatinti ir kitais, ne tik materealiais būdais:

1. Pagyrimas. Viešbučio „Vaidila“ vadovai stengiasi nedaryti daugelio vadovų dažniausiai daromos klaidos, kai darbuotojui paskirta užduotis prisimenama tik tuo atveju, jei darbuotojas ją atlieka blogai. Šiame viešbutyje vadovai pastebi ne tik trūkumus, bet ir darbuotojų pasiekimus. Kiekvienas darbuotojas viešbutyje žino, kad jo pastangos bus pastebėtos, o puikiai atliktas darbas įvertintas. Jei darbuotojas nesulaukia jokio dėmesio, jis nemato prasmės stengtis: jam gali atrodyti, kad niekas nepastebės ar užduotis atlikta prasčiau, ar geriau, nes tai tiesiog niekam nerūpi. Tad kiekvienas, net ir menkas pagyrimas yra paskatinimas dirbti geriau, parodant, kad užduoties atlikimo rezultatai svarbūs ne tik tam, kuris ją atlieka, bet ir visai komandai. Taip pat šiame viešbutyje rengiami metų darbuotojo rinkimai, kurie taip pat veikia kaip puikus darbuotojų skatinimo būdas. Norėdami būti pastebėti ir žinodami, kad gali būti įvertint.i, darbuotojai stengsis atlikti savo užduotis taip, kad nors kartą nusipelnytų metų darbuotojo titulo.

2. Mokymai ir seminarai. Nors viešbutyje dirba tik kvalifikuotas personalas ir jiems galima pavesti sudėtingiausias užduotis, tačiau įmonės vvadova ižino, kad tobulinimui ribų nėra. Todėl viešbučio vadovas daug dėmesio skiria komandos tobulinimui: organizuoja mokymus, siunčia darbuotojus į seminarus. Į seminarus dažniausiai sunčiami darbuotojai, kurie gerai atlieka jiems pavestas užduotis.

3. Grįžtamasis ryšys. Tiek teigiama, tiek neigiama informacija apie darbo atlikimą ir rezultatus kiekvienam viešbučio darbuotojui yra motyvacinis veiksnys. Grįžtamasis ryšys leidžia darbuotojui suvokti savo stiprias ir silpnas vietas. Teigiama informacija suteikia pasitikėjimo, laimėjimo jausmą, neigiama (tačiau tinkamai pateikta) informacija skatina taisyti klaidas, tobulinti savo veiklą.

4. Laisvadieniai. Už puikiai atliktą užduotį darbuotoją apdovanoti galima ne tik pinigais. Viešbučio „Vaidila“ vadovybė retkarčiais darbuotojams už gerai atliktą darbą suteikia galimybę iš darbo išeiti ankščiau arba vėliau ateiti į darbą. Viešbučio vadovybė stebisi, kai dėl dvidešimties minučių laisvo laiko tarp komandos narių kyla ne mažesnės varžybos negu dėl piniginio atlygio.

4. INFORMACINIŲ TECHNOLOGIJŲ PANAUDOJIMAS VIEŠBUTYJE

Šiandieninio modernaus viešbučio neįmanoma įsivaizduoti be kompiuterizuotos sistemos. Duomenys apie svečią pradedami rinkti vos tik svečias pateikia rezervaciją. Viešbutis registruoja duomenis ne tik dėl patogumo svečiui, bet, svarbiausia, dėl to, kad galėtų duomenis analizuoti ir panaudoti tolimesnėje pardavimų, rinkodaros ir finansų veikloje. Kompiuteriniai duomenys padeda kurti ilgalaikę viešbučio strategiją.

Informacinė sistema aprūpina viešbučio administraciją reikiama informacija, padeda išanalizuoti situaciją ir priimti racionalius sprendimus. Kompiuteriai yra neatskiriama viešbučio kasdieninės veiklos ddalimi, nes nuo jų priklauso viešbučio veiklos efektyvumas. Viešbutyje ,,Vaidila” veikia viena moderniausių pasaulyje viešbučio administravimo kompiuterinių programų „Fidelio Front Office“. Ši programa viešbučio administracijai padeda atlikti įvairiapusišką analizę visų veiklos rezultatų, atlieka ataskaitas norimu turiniu, tuo palengvindama planavimą pagal atskiras grandis, analizuojant įvairias marketingo aplinkas. Turint duomenis apie marketingo aplinkose veikiančius veiksnius, viešbučio administarcija gali tiksliau numatyti potencialių klientų poreikius, konkurentų siūlomų paslaugų lygį, kainų politiką ir kitus aspektus, kurie gali įtakoti klientų kiekį viešbutyje. Išanalizavus visus veiksnius, viešbučio vadovybė gali efektyviau valdyti esamus pajėgumus, kurti naujus tikslus, teigiamai veikiančius paslaugų kokybę. Atlikus analizę, viešbučio „Vaidila“ vadovas numato iš kokių šalių yra potencialūs viešbučio klientai ir stengiasi pasirūpinti naujų, jiems pritaikytų, paslaugų.

Be to, viešbutyje „Fidelio Front Office“ programa buvo pasirinkta todėl, kad:

• įrašai į svečio sąskaitą gali būti siunčiami iš kitų padalinių. Taip sumažinamos darbuotojų darbo laiko sąnaudos;

• kompiuterinė priėmimo skyriaus sistema sumažina išsiregistravimo laiką;

• galima nuolatos atnaujinti sąskaitą apmokestinant svečią už minibarą, telefono pokalbius;

• svečiai gali patikrinti sąskaitas televizoriaus ekrane prieš išsiregistruodami iš kambario;

• priėmimo tarnyba gali matyti, kada kambarys tampa paruoštas svečio įregistravimui. Nereikia gaišti bereikalingai laiko telefoniniams pokalbiams tarp padalinių;

• kompiuterinė sistema padeda efektyviai komunikuoti tarp padalinių (restorano, kambarių priežiūros).

Viešbučio „Vaidila“ priėmimo tarnyba kompiuterines sitemos pagalba atlieka šias funkcijas:

Pajamų valdymas. Pajamų

surinkimas yra labai svarbi viešbučio veiklos dalis, kadangi būtent čia yra grynųjų pinigų šaltinis.Viešbučio gautos lėšos yra naudojamos tolesnėje veikloje, todėl nuo to, kaip yra planuojamas ir ko.ntroliuojamas pajamų surinkimas, priklauso viešbučio „Vaidila“ veiklos intensyvumas.

Svečių įregistravimas. Priėmimo skyrius surenka žinias apie svečius, pildomos registravimo kortelės. Registruojami atvykimai ir išvykimai, tačiau tokie įrašai negali tiksliai atspindėti svečių judėjimo. Gali atsirasti nesutapimų tarp svečių judėjimo apskaitos bei tarp registracijos anketų. Taip yra todėl, kad: svečiai atvyksta labai vėlai; apsistoja trumpam laikui; išvyksta aanksčiau. Dėl to viešbučiai turi atidžiai vesti svečių sąrašus. Gautą informaciją apie svečius registracijos tarnybos darbuotojai turi perduoti kitoms viešbučio tarnyboms. Turi būti perduodama informacija apie ką tik atvykusius svečius ir apie gyventojų kambario tipo pakeitimą. Svečias gali iš anksto užsisakyti kambarį internetu, paskambinęs telefonu, taip pat tik atvykęs į viešbutį.

Elektroninė raktų sistema. Viešbučio darbuotojas, paskirdamas svečiui kambarį, automatiškai užkoduoja elektroninį raktą, kuris skirtas atrakinti svečio kambarį.

Energetinės sąnaudos. Kiekvieną mėnesį buhalterė turi apskaičiuoti viešbučio išlaidas už komunalines paslaugas: elektros energiją, ššaltą, karštą vandenį, viešbučio šildymą, šiukšlių išvežimą.

Skambučių apmokestinimas. Padedant viešbutyje veikiančiai kompiuterinei sistemai viešbučio administracija nesunkiai gali kaupti informaciją apie telefoninius skambučius iš viešbučio kambarių. Išlaidos už telefoninius pokalbius patenka tiesiai į svečio sąsakitą.

Sąskaitų formavimas. Viešbutyje „Vaidila“ atliktų paslaugų kvitai uužpildomi formuojant svečio sąskaitą, t. y. užfiksuojamos visos suteiktos papildomos paslaugos. Formuojant svečio sąskaitą, pridedamos prie sumos, kurią svečias skolingas už gyvenimą viešbučio kambaryje.

Pildydamas paslaugų kvitą viešbučio administratorius privalo įrašyti:

1) Atliktų paslaugų kvito numerį;

2) Svečio kuriam suteikta paslauga pavardę ir vardą;

3) Kambario numerį;

4) Atlikimo datą. Kada atlikta paslauga, nors kartais data įrašoma kitaip. Pvz.: gavus kvitą už telefoną iš pašto, pokalbio laikas nenurodomas;

5) Toliau registruojama: atliktų paslaugų kiekis, kaina, suma. Kvitas turi būti pasirašytas ir tarnautojo, kuris išrašo kvitą ir kliento.

Svečių išregistravimas. Visos suteiktos paslaugos turi būti įrašytos į svečio sąskaitą. Sąskaita pateikiama, kai svečias išsiregistruoja. Turi būti atsižvelgta į išankstinius apmokėjimus.

Auditas. Viešbučio vidaus auditas skatina geresnę finansinę drausmę viešbutyje, kurdamas pagrįstas procedūras, užtikrina ataskaitų rreguliarumą bei tikslumą. Vidaus audito tikslas yra ne tik atskleisti trūkumus ir klaidas įplaukų ir mokėjimų sandoriuose bei jų apskaitoje, bet ir padėti suprasti bei geriau pritaikyti finansinę bei apskaitos tvarką. Vidaus auditas taip pat atlieka tyrimus viešbučio taupumui, jos išlaidų efektyvumui ir naudingumui nustatyti.

Ataskaitos. Viešbutyje veikianti kompiuterinė programa teikia įvairias ataskaitas: apie kambarius svečiams užsakančias įmones, užimtumą, svečių kategorijas, iš kokių šalių svečiai atvykę, pajamas ir t.t.

Rezervavimas. Rezervavimo internetu programa suteikia galimybę viešbučio klientams rezervuoti kambarius, užpildžius uužsakymo formą internete.

Viešbučio buhalterė dirba su buhalterinės apskaitos programa „STEKAS – apskaita“. Ši programa yra universalus įrankis pritaikytas įvairios veiklos įmonių buhalterinei ir verslo apskaitai. Šios programos pagalba, buhalterė pildo pirminius buhalterinės apskaitos dokumentus, gauna įvairias finansinių rodiklių ataskaitas, reikalingas viešbučio ūkinei – finansinei veiklai atspindėti.

IŠVADOS

Viešbutis – įmonė, kuri užsiima nakvynės paslaugų teikimu nevietiniams gyventojams, pvz., turistams, už tam tikrą mokestį ribotą laiko tarpą. Viešbutyje taip pat tiekiamos ir maitinimo paslaugos – mažiausiai siūlomi pusryčiai, tačiau dažnai viešbutis turi ir savo restoraną. Nedideli viešbučiai dar vadinami svečių namais. Pagal Lietuvos Respublikos turizmo įs.tatymą, viešbutis apibūdinamas kaip įmonė, kurioje apgyvendinimo paslaugos teikiamos tam tikslui skirtame statinyje ar jų grupėje) specialiai suplanuotose patalpose – skiriant kambarius (numerius) ir bendrojo naudojimo patalpas, taip pat inžinerinę įrangą bei reikiamą įrangą apgyvendinimo paslaugoms teikti.

Taigi, norint gerai ir kokybiškai aptarnauti klientus reikalingas geras personalas bei naujos ir veiksmingos informacinės technologijos.

Viešbutyje ,,Vaidila” naudojama viešbučių veiklos administravimo sistema „ Fidelio Front Office“, „Micros“ kasų sistema, buhalterinės apskaitos programa „STEKAS-apskaita“ ir žinoma nei vienas šiuolaikinis žmogus, o juolab įmonė ar viešbutis neišsiverstų be interneto. Šios programos neveiktų be žmogaus pagalbos, taigi, kad darbuotojai būtų patenkinti ir produktyviai dirbtų yra naudojama keliatas nematerealinių skatinimo būdų, kurie palaiko ir ddidina darbuotojų motyvaciją: pagyrimai, mokymai, seminarai ir laisvadieniai.

Taigi viešbutyje „Vaidila“ stengiamąsi dirbti su naujomis informacinėmis sistemomis, tačiau viešbučio veikla nebūtų produktyvi be gero, darbštaus bei sąžiningo personalo.

.

LITERATŪRA

1. Prieiga per internetą: http://www.vaidila.lt/

2. Prieiga per internetą: http://www.restoranai.lt/horeca/baltic-hotel-and-restaurant-systems

3. Prieiga per internetą: http://www.meniu.lt/news.php?strid=&id=312454

4. Prieiga per internetą: http://www.portje.lt/mod_richtext.php?pid=374

5. Simanauskas L. Informacinės sistemos // Vilniaus universiteto leidykla, Vilnius 2000

6. Damulienė A. ,,Paslaugų marketingas” ,Vilnius, 1996 m.

7. R. Miknius „Viešbučio valdymas“, Vilnius, 2007 , ISBN 9955-07-790-0;

Related Posts