kaimo turizmas

Home / Žemės ūkis / kaimo turizmas

1.SITUACIJOS VERTINIMAS

Norint teisingai nustatyti kainas ir sėkmingai dirbti, būtina turėti informacijos apie klijentų perkamają galią, apie pasiūlą, kitų viešbučių kainas, numatomus renginius ir t.t. Papraščiou tariant, norint sėkmingai dirbti, būtina įvertinti visą gaunamą informaciją. Viešbučiai nuolat konkuruoja tarpusavyje, todėl būtina studijuoti rinką ir klijentų poreikius. Rinkodaros skyriaus darbuotojai turi labai intensyviai dirbti, kad užkariautų pakankamą dalį rinkos. Jie turi užmegzti rysius su verslininkais. Daugelis įmonių rengia konferencijas, seminarus, ataskaitinius susirinkimus. Svarbu žinoti, kas vyksta įmonėse ir laiku pasiulyti savo paslaugas. VViešbučiui naudingi geri santykiai su tarptautinų konferencijų organizatoriais ir kelionių ir kelionių agentūromis.

Viešbutis “Vilniaus Europolis” įsikūręs pagrindinėje gatvėje, vedančioja iš oro uosto į vilnious miesto centrą. Taigi visi Vilniaus miesto viešbučiai ir yra “Vilniaus Europolio” konkurentai, su keliatais iš jų viešbutis bendradarbiauja. “Vilniaus Europolio” konkurentai, tai viešbutis “Radisson SAS Astoria” randantis Didzioji 35/2

Gatvėje, tai yra vienas iš seniausiujų viešbučių Vilniuje (prieš II pasaulinį karą “Italia”); pilies gatvėje randasi viešbutis “Karutis”, XVI amžiuje tai buvo Gotiko stiliaus pastatas perstatytas XIX a. KKlasiacizmo atiliumi; Gedimino prospekte – viešbutis ir kavinė “Neringa” (kavinės architektai: Algimantas ir Vytautas Masvytisiai); įsikūręs Vilniaus centre “Ecotel Vilnius” – tai didziausias ekonominės klasės viešbutis Lietuvoje.

Norint pritraukti kuo daugiau klientų ir padidinti, reikia žinoti, kaip tai padaryti. Kiekvienos įmonės ssėkmė priklauso nuo pasiūlos ir paklausos derinima. Jeigu nors vienai nakčiai visi ar dauguma kambarių bus išnuomoti už mažesnę kaina, tai pelnas bus menkas tačiou nesutikus išnuomoti pigiau, galima prarasti klientus. Abi situacijos sudėtingos ir sunku nuspręsti, kiek kambarių išnuomoti pigiou, o kiek brangiau. Tik patyrę vadybininkai gali nuspręsti, kelioms naktims ir už kokią kainą išnuomoti kambarius. Sutikti rezervuoti kambarius, kurių reikės po mėnesio ar net šešių, visada rizikinga. Jeigu sprendimą priima jauni ir nepatirę viešbučio darbuotojai, rizika dar padidėja.

Sėkmė lydės tik tada, kai viskas bus įvertinta ir gerai apgalvuota. Pelno reikėtų siekti tik atsižvelgus į rinkos pokyčius ir įvertinus tą aplinkybę, kad kuo daugiau sviečių turi būti apgyventinti už optimalią kainą. Pastaraisiais metais finansinių tinkšiek tiek pasikeitė. Dabar stengiamasi nnustatyti efektyviausiais kainas. Priimant kiekvieno tipo kambarių užsakymus, vadovaujamasi planuojamu pelno augimu. Daug kambarių užsakančioms turizmo agentūroms taikomos nuolaidos. Klijento poreikius stengiamasi patenkinti už jam priimtiną kainą.

Norint sėkmingai dirbti, būtina analizuoti veiklos rezultatus. Tai padeda geriau pažinti rinką ir prognozuoti veiksmus. Svarbiausia nustatyti grupėms nuomojamų kambarių kainaą, kokią pinigų dalį skirti apgyvendinimui, maistui. Ne mažiau svarbu analizuoti, kiek pinigų maistui, barams, poilsuisi, kitoms viešbučio siūlomoms paslaugoms išleidžia viešbučio gyventojai.

Nereikėtų vengti priimti užsakymų daugiau, negu galima įvykdyti. Visada atsiras klientų, kurie aanuliuos užsakymus ar neatvyks. Priešingų atvėjų bendradarbiaujams su kitais viešbučiais ar turizmo organizacijas ne norint prarasti klijentų galima jiems pasiūliti bendradarbių paslaugas. Panašiai praktikuojasi “Vilniaus Europolis”, neturint tiek vietu kiek reikia klijentams siūlp paslaugas savo bendradarbių. Šiuo atvėju jis ne nutraukia ryšio su pastoviais klijentais ir gauna didelį pliusą santikiaujant su kitais viešbučiais.

Kainas reikėtų nustatyti pagal rinkos reikalavimus. Skirtingos kainos turėtų būti taikomos sezono metu, savaitkaliais, sutartinės kainos nustatomos stambiems klientams. Taip pat būtina rinkti duomenis apie konkurentų kainas. Paslanki kainų politika nėra naujas dalykas. Tačiau norint padidinti pelną, reikia žinoti, kaip dirbti sėkmingai. Penkis laisvus kambarius ne visada geriausia išnomoti mažiausiomis kainomis. Svarbiausia, kad darbuotojai susigaudytų, kada šiuos kambarius išnomoti pigiau, kada parduoti už aukštesnę kainą.

Besilaikant šių darbo taisyklių viešbučio “Vilniaus Europolis” pasiekiamumas yra labai geras.

Įmonės pasiekiamumas priklauso ir nuo to, kaip sukurtas viešbučio įvaizdis. Norint išlaikyti įvaizdį, kartais tenka imtis visų galimų būdų

Reikia nuspręsti, kaip atrodys darbuotojų apranga, kaip bus keičiama patalynė, kaip atrodys valgiaraščiai, kiek kainuos patiekalai, kokias teikti transporto paslaugas, kokiomis valandomis dirbs baras, restoranas, baseinas, kiek pinigų bus skiriama reklamai, kokios kreditinės kortelės bus priimamos atsiskaitant ir t.t.

Formuojant viešbučio įvaizdį, administracijai turėtų būti svarbūs geri santykiai su visuomene ir vietos valdžia

Administracija atsako už organizavimą ir pprivalo užtikrinti, kad būtų laikomasi nustatytų elgesio taisyklių. Is administracijos tikimasi, kad ji išmano viešbučio darbo specifiką ir yra atsakinga už viską, kas vyksta viešbutije, ir reikalauti esant gali suteikti kvalifikuotą pagalbą.

Vadovas privalo būti kantrus, supratingas, sugebėti mokyti personalą arba bent patarti. Viešbučio direktoriaus pareiga – organizuoti, vadovauti ir kontroliuoti. Kad šie uždaviniai būtų sėkmingai vykdomi, jis privalo turėti tam tikrų sugebėjimų. Valdymas arba vadyba – tai menas pasiekti rezultatų, pasitelkus kitus žmones. Sklandžiai dirbti galima tik tada, jei nebus nuolat primygtiniai vadovaujama.

Viešbučio darbo sėkmė dideke dalimi priklausys nuo vadovo, tačiau nereikia tiketis, kad jis asmeniškai prižiurės kiekvieną skyrių. Vadybininkai turi sugebėti patys skatinti kolektyvą gerai dirbti ir pasirinkti tinkamus darbuotojus.

Administracija nustato personalo elgesio taisykles. Nurodymai turi būti suprantami viesiems darbuotojams, skyriai turi gauti specifinius, tik su jų veikla susijusius nurodymus. Darbuotojai turi žinoti, ko jų tikimasi, kokio elgesio bus reikalaujama. Tai padeda užtikrinti tokią pačią paslaugų kokybę visame viešbutyje, išvengti nesusipratimu ir tokių pasiteisinimų, kai aš “nežinojau”, “niekas man nesakė”. Personalui būtina paaiškinti, kodėl reikalingos šios taisyklės. Taip pat kiekvieną naują darbuotoją būtina informuoti apie tai, kaip bus apskaičiuojamas atliginimas, kaip dažnai jis bus mokamas, kaip atlyginimas priklausys nuo darbo stažo, kokybės, atsakomybės jausmo. Būtina paaškinti, kas lems premijas iir nuobaudas.

Kad nekiltų nesusipratimų dėl arbatpinigų, būtina paaiškinti, kaip su jais elgtis. Nesvarbu, kokius metodus šiuo klausymus taiko viešbutis, svarbu, kad darbuotojai tai suprastų.

Darbuotojams turi būti paaiškinta, nuo kada ir kiek valandų per dieną jie turi dirbti, kada gali pietauti, ilsėtis, kurios dienos išeiginės.

Turi vyrauti griežta nuostata dėl neatėjimo į darbą ir vėlavimo.

Darbuotojas turi žinoti, ar gaus uniformą, kaip turi ja prižiūrėti, kokį maistą ar pinigų sumą skiria viešbutis, kaip dažnai ir dėl kokių priežasčiu vyks darbuotojų susirinkimas.

Visi darbuotojai turi žinoti, ką galima daryti ir ko negalima. (Turi būti leidžiama naudotis telefonu, baseinais, įrengimais.)

Viešbučio pasiekiamumas priklauso ir nuo pačių darbuotojų, nuo to kaip jie aptarnauja ir elgesi su svečiais

Aptarnavimo sferos kompanijų personalo tarnyba vaidina vaidmenį. Pastebėta, jok “gana nemažam skaičiui darbuotojų trūksta energijos, brandumo, gebejimo bendrauti ir tolerantiškumo” – savybių, būtinų aptarnaujant klientus, todėl pirmasis žinksnis stengiantis išvengti šios problemos – protingai pasirinkti darbuotojus. Pastorojo laikotarpio aptarnavimo sferos firmų tyrimas atskleidė tiesioginį personalo tarnybos ir paslaugų kokybės ryšį. Mokslininkai pastebėjo, kad pažangus personalo tarnybos veiklos metodai, tokie kaip sąlygų darbuotojų karjerai sudarymas, orientavimo, mokymo, bendravimo, programų kųrimas naujiems darbuotojams bei šalinimas sąlygų, kliudančių vykdyti užduotis padeda darbuotojams geriau teikti paslaugas bei pagerina pačios paslaugos kokybę. Šią idėja galbut geriausiai apibendrino

Fredas Smithas, kurjerių tarnybos “Fedex” vadovas ir įkūrėjas, kurio filosofija yra tokia: “Žmonės – paslauga – pelnas.” Kitaip tariant, reikia taikyti pažangius personalo valdymo metodus, skatinančius darbuotojų darbštumą bei keliančius jų dvasią; tada darbuotojai puikiai aptarnaus klijentus, o tai duos pelną.

Kultūros paveldo vertybių gausa apylinkėse yra tiesiog puiki, nes senamiesčio centra – Rotušės Aikštę – “Vilniaus Eropolio” lankytojai lengvai pasieks pėsčiomis per 10 min. O unikalus, įvairialypisVilniaus senamiestis yra vienas didžiausių Vidurio ir Rytų Europoje; net ir naujamiestis iš jo ppaveldėjo netvarkingą organišką planavimo principą.

Tačiau klojojant po senamiestį ir naujamiestį neverta pasikliauti vien knygomis. Čia dera vaikščioti neskubant, pasiduodant atsitiktinumui ir inoriui, gilinantis į detales bei fragmentus, nuolat ieškant naujų dar nieko nepastebėtų žiūros taškų.

Vilniaus pietietiška architektūra po šiaurės dangumi, vilnius amfiteatras taip skardingų kalvų, į kurį įsibrauna giraitės ir dykvietės, kamuoliniai vasaros debesys ir rudens rūkas, susiklosto į stebėtinai vientisa, kad ir specialiai neplanuotą ansamblį. Jis alsuoja laisvės ir individualumo dvasia, būdinga visam Europos žemynui.

2. ŪKIO TĖRITORIJOS IR PRIEIGŲ VVERTINIMAS

Vertinant ir nagrinėjant viešbučio tinkamumą iš pradžių reikėtų susipažint su viešbučio tipo apgyvendinimo paslaugų minimalais reikalavimais. Štai kas rašoma Turizmo įstatyme 5 skirstije 14 straipnyje:

1. Įmonė, norint teikti viešbučio tipo apgyvendinimo paslaugas, registruojama turizmo paslaugų registre. Jai išduodamas pažymėjimas, jeigu jji atitinka šius minimalius reikalavimus:

1. Specialei įrengta mažiausiai 10 viešbučių (mažiausias plotas 10 kv.m.) ir dviviečių (mažiausias plotas 12 kv.m.) kambarių viešbutyje.

2. Kiekviename kambaryje atskirai iręnkta vonios (dušo) patalpa (mažiausias plotas – 2,3 kv.m.) arba praustuvas, tiekiamas šaltas ir karštas vanduo.

3. Įrengta mažaiusei dvi bendrojo naudojimo patalpos asmens higienos poreikiams dešimčiai apgyvendinimo vietų (jeigu nera šios įrangos kambariuose)

4. Įrenkta speciali bendro naudojimo patalpa maitinimui ir poilsiui arba atskiros patalpos šioms paslaugoms teikti.

5. Įrenkta virtuvė maistui ruošti ir tiekti.

6. Įrenkta priemimo patalpa su telefoniniu rišių, informacinė ir registravimo apskaitos systema.

7. Įrenkti sandeliai ir atskira patalpa darbuotojams.

8. Viešbutyje sudarytos sąlygos teikti maitinimo paslaugos kambariuose.

9. Kambariai kas dieną tvarkomi ir valomi.

10. Patalpos atitinka bendro saugumo ir higienos normų reikalavimus.

Darbuotojai turi einamas pareigas atitinkantį kvalifikacinį pasirengima.

2. Pusryčių paslauga yra paslauga, kurious kaina įskaičiuojama į bbendrą apgyvendinimo paslaugos kainą. Vartojo pageidavimu pusryčių kaina gali būti nurodoma atskirai.

3. Apgyvendinimo paslaugų kaina negali būti didinama vartotojo apgyvendinimo metu, arba jai kaina būvo deklaruota informacijos šaltiniuose ir nurodytas jos galiojimo laikotarpis, arba jai nėra galiojimo laikotarpio – metus nuo šios informacijos paskelbimo.

4. Patalpų įrengimo reikalavimus ir pažymejimo forma bei išdavimo tvarką nustato viešbučio tipi apgyvendinimo paslaugų teikimo teisykles.

Viešbutis “Vilniaus Europolis” turi 23 kambarius ir vienu metu gali apgyvendinti 60 žmonių. Viešbutis turi vienviečius, dviviečius, tryviečius ir šeimyninius kambarius ssu nanmazgais. Kambariai įrenkti kamabariai pagal Europos standartus su automatiniu šildymu ir priverstine ventiliacija. Kambariuose yra palydovinė televizija, telefonai interneto paslaugos. Viešbučio saugomojoje teritorijoje galima pali automobilius, taipogi ir turistinius autobusus. Pirmajame aukšte irenkta kavinė su pokylių sale. Lauke esenčioje terasoje gaminami įvairūs patiekalai.

Viešbučio kambarinėje svečiams pateikiami pusryčiai, kurie įeina į viešbučio paslaugu kaina. Taipogi galima užsakyti pietus ir vakarienę iš europietiškų ir regioninių patiekalų. Kavinės pokyliu salėja rebgiami bankietai, vakarai su gyva muzika. Į kambarių kainą įskaičiuoti kontinentaliniai pusryčiai.

3. PASTATŲ TINKAMUMAS

2003 metais 26 diena įšėjo Valstybinio Turizmo Departamento apie Lietuvos Respublikos Ūkio Ministerijos direktorious Alvito Lukoševičious įsakymas del viešbučių, motelių, svečių namų klasifikavimo reikalavimų patvirtinimo.

IV. Skyrius. Bendrosios nuostatos taikomos visiems klasifikojamems viešbučiams, moteliams ir svečių namams.

13. Patalpos tūri buti prižiurimos ir apgivendinimo paslaugos teikiamo vadovaujantis šeis reikalavimais:

13.1. Ekplotavimas vykdomas vadovaujantis: įstatymais ir poįstatyminiais aktais nustatytomis statybos plavimo normomis, reikalavimais maisto, maitinimo, higienos, vandens tiekimo, kanalizocijos, prieš gaisrynio ir bent saugumo srityse bei atitinkamais paslaugų tekimo teisyklemis.

13.2. Garso praleidumas: kambariu garso izoliacija turi neviršiti 38 dB. Karidoriose garsa saugoti grindu danga.

13.3. Šildymas: šildymo sistema turi užtikrinti patalpose temperatura nemažesnę kaip +18 C.

13.4. Elektros tiekimas: saugi tiekimo sistema. Rezervinis elektros tiekimas – reikalavimas 5 žvaigždžių viešbučiams.

13.5. Ryšių sistema: prijungta prie vviešosios telefonų tinklų sistemos.

13.6. Apšvietimas ir ventiliacija: apšvietimas ir ventiliacija atitinkanti normatyvinius reikalavimus.

13.7. Sandeliai: pagal higienos normas pritaikyti valymo medžiagoms, patalynei, antklodems ir kitiems reikmenims laikyti.

13.8. Vandens tiekimas: vietinis arba prijunktas prie centrines vandentekio sistemos, atytinkantis higienos normų reikalavimus.

13.9. Prievažiavimas neįgaliesems: takeliai invalidams pagal galimybes įrengiami visose viešbučiose.

13.10. Automobilių parkavimas: įrenkti privažiavimai ir parkavimo aikštelės tarnibinems ir svečiu automobiliams.

13.11. Pastato arhitektūra: 4 – 5 žvaigždučių viešbučiams pastato architektūrinis projektas originalus arba pastatas pilnai rekonstruotas.

13.12. Išorinė reklama (informacija): gali buti pateikiama dviem kalbomis, kurių viena – lietuvių.

13.13. Apsauga: parenkta speciali informacija, kaip elktis pavojaus atveju, nuroditas pagalbos telefono atsakingas darbuotojas į kurį kreiptis pavojaus atveju. Įejimas saugomas arba užrakinamas nakčiai ir pastovei budintis darbuotojas.

14. Už viešbutyje, motelyje, sviečių namuose teikiamų paslaugų kokybę atsako paslaugų tekejas.

15. Apgyvendinimo paslaugų klasifikavimo komisijos ižduotas pažymėjimas yra dokumentas patvirtintas viešbučio, motelio, svečių namų įvertinimo klasę, suteiktų žvaigždučių skaičiumi, privalo būti priemomo patalpos turistams matomoje vietoje.

Norint parduoti kokybišką paslaugą sviečius aptarnaujančių skyrių darbuotojai turi gerai žinoti kokias paslaugas viešbutis siūlo, kaip jos parduoti ir kam parduoti. Apgyvendinimas yra vienas iš pagrindinių viešbučio siulomų paslaugų ir vienas iš pagrindiniu pelno šaltinių.

Būtina pabriežti, kad apgyvendinimas tai ne vien kambario ir lovos nuoma. Svečias perkantis šią paslaugą, perka ir aplinką, ssauguma. Visi viešbučiai apgyvendyna svečius, tačiau ši paslauga gali būti skirtinga net ir tame pačiame viešbutije.

Apgyvendinimo paslauga – ne vien tik kambarys, vienvietis ar dvivietis, tačiau ir visa, kas priklauso tam kambariui.

Atsižvelgus į sviečių poreikius “Vilniaus Europolis” siūlo ivairaus dydžio ne vienodo interjero ir įvaireis patogumais kambarius. Kabariai klasifikuojami pagal lovų skaičių ir didį. Kaip jau buvo mineta viešbutis siulo vienviečius, dviviečius, triviečius ir šeimininius kambarius. Be to viešbutis siulo įpatingus kambarius įpatingiesems svečiams – kambarius su geresnia įranga verslo žmonems. Viešbučio administracija pagalvojo ir apie nerukančiu svečių poreikius, viešbutije yra specalus aukštas kur nerukoma.

Viešbutis stengiasi prisitaikiti prie svečių poreikių.

Praktikos ataskaitos turinys

I. ĮVADAS

1. Situacijos vertinimas

2. Ūkio teritorijis ir prieigų vertinimas

3. Pastatų tinkamumas

4. Infrastrukturos vertinimas

5. Konkurencijos vertinimas

II ĮŠVADOS IR PASIŪLIMAI

III PRAKTINĖ UŽDUOTIS

Vilniaus uakštesniosios žemes ūkio mokyklos

Gamybinės praktikos ataskaita

kaimo turizmo specialibes

II kurso studentės

……..

Atlikta G. Amšiejienės

P.Į “Vilniaus Europolis”

Nuo 28 07 2003 iki 31 08 2003

PRAKTINE UŽDUOTIS

“Kaimo turizmo paslaugos kainos apskaičiavimas”

Apskaičioukite kaina 1 žmogui 1 parai, atsižvelgdami į šiais sąlygas:

– vieno kambario remonta (apsimokejimo laikas – 10 metų);

– kambario įrengimą vienai šeimai apsigyventi (apsimokejimo laikas – 5 metai);

– paslaugas teikia jūsų šeimos nariai, su kuriais jūs sudarėte darbo sutartis sutartinei darbo užmokeščio sumai;

– maisto produktai iš jūsų ūkio;

– mokeščiai ir atskatymai – pagal šiuo metu galiojančius įstatymus ir poįstatyminius aktus;

– pridetinė produkto (paslaugos) vertė

– pelnas (nusistato jie patys);

– teikiamos paslaugos paketas: nakvinė, pusryčiai, pietus ir vakarienė, ekskursija po apilinkes (trim valandoms).

500000 Lt : 23 = 21739 Lt/1kamb.

500000 Lt : 60 vietų = 8333 Lt

8333 : 10 metų = 833 per metus

833 : 12 = 69 per menesi

(2 x (500 + 115)) = 1310 Lt

69 + 2183 + 10 + 150 + 17 = 267,83 : 15d = 17.86 ct

Prod – 10 Lt x 750 = 7500

4. INFRASTRUKTŪROS ĮVERTINIMAS

Infrastruktura apibudinima kaip ivairus veiksmai, kurie padeda aaptarnauti viena ar kita ūkio šaka ar palaikiti veikla. Pavyždžiui Lietuvos Respublikos teritorinio planavimo istatime infrastruktura įvardnima kaip įvairiu veikos sryčiu, užtikrinančiu krašto, gyventoju sauguma, gamtos ir kulturos vertibiu apsauga, kompleksas (energetika, transportas, ryšiai, statyba, švietinimas, sveikatos apsauga, turizmas, gamtos ir kulturos vertybiu apsauga, atlieku tvarkimas, krašto civiline ir priešgaisrynio apsauga). Čia tuizmas – tuik vienas iš infrostrukturos elementu.

Infrostruktura sauresne prasme – tai elementai kokiai nors veiklai organizuoti.

Kadangi turizmas nera pagridine imones veikla, jis organizuojamas, jau ankščiou susikluoščiusios infrostrukturos pagrindu –– yra nutesti keliai, veikia energijos, vandens tiekimo, ryšiu ir informacijos tekimo systemos, turizmo valdymo institucijos ir kt.

Pradedant arba pletojant imones turizmo veikla butina geri išnagrineti esama informacija, jos privalumus, savibes, galimibes. Sumanei panaudojus esama infrostruktura, galima gerokai sumažinti paslaugu kkažtus.

Formojant turizmo produkta reikia nustatyti ar esama infrostruktura tinka imones turizmo veiklai ir tenkina turistus, ar laikomasi sauguma, sanitariniu, higieniniu ir kitu estetiniu reikalavimu, galiujančiu normativu.

Turizm paslaugoms teikti labai svarbios telekomunikacines systemos. Tai:

• radijas ir televizija

• vielinis telefonas

• mobilusis telefonas

• paštas ir telegrafas

Pašto, telegrafo ir telefono rišiai yra butini teikti ir gauti informacija, prijimti užsakimus ar pranešti apie atvikima, siusti atvirlaikščius giminems ir pažistamiems.

Radijas ir televizija šio laikmačiu yra svarbiausias žyniasklaidos priemones.

Lietuvoje vielinio ir mobiliojo telefono ryšiais galima susisiekti su betkurio pasaulio kraštu. Didesneja Lietuvos dalije, kur nera vielinio telefono ryšio, veikia įvairios mobiliojo ryšio systemos.

Labai svarbu gerai apgalvoti vizualines informacines priemones, padedančias turistams geriau orjentuotis nepažistamoje aplinkoje.

Reikia nepamiršti kad informacijos labai reikia tamsiu paros metu. Tam yra specialus šviesa atspindintis dažai, elektrinis apšvietimas.

Teikiant ppaslaugas, visada susidaro atlieku. Sveikatos apsaugos ir esteniais sumetimais kekvienai imonei svarbu gerai organizuoti ši darba.

Kiekvienam viešbučio šeimininkui svarbu, kad klijentai butu patenkinti. Del to “Vilniaus Europolis” viešbutije suteikia savo klijentams geriamojo ir karšto vandens tekima visa para. Viešbutije įrenkta elektra, kanalizacija, kobndicijoneriai. Klijentams suteikta galimibe naudotis telefono, pašto, fakso, televizijos, kompiuterinemis paslaugomis.

II ĮSVADOS IR PASIŪLIMAI

Geriausios įšvados apie įmone ir jos darbo organizavimas gali padariti patis klijentai. Jai įmone išpildo visus klijento norus tai reiškia, kad jinai gerai dirba.

Turistai nepriklausomai nnuo to, kur poilsiauja, paprastai pageidauja:

• kad butu greitai aptrnauti

• kokibišku paslaugu

• graugiško personalo

• gero, šviežio maisto

• informacijos

Be to reikia žinoti personalo bruožus, galinčius neigiami paveikti turista:

• netvarkinga išvaizda

• asmens higienos trukumai

• neaški kalba

• blogi asmeniniai ipročiai

• prastos manieros

• rukimas neleistinoje vietoje

• žvilksnio kontakto vengimas

• pašnekovo nesiklausimas

• pašnekovo pertraukinejimas

• perdetas veiklumas

• entuzjazmo trukumas

• familiaumaz

• vadovavimas

• abejingumas turisto poreikiams ir požiurams

• nepakankama pagarba turistui

• atsainus pažiuris į turisto klausimus

• neskoningi ir gausus papuošalai ir kosmetik

Svetingumas yra viena iš svarbiausiu turizmo systemos gyvavimo saligu. Svetingumas susideda iš dvieju daliku: žyniu ir teigiamo požiurio į svečia.

Mano nuomone “Vilniaus Europolio” darbuotojai moka mandagei aptarnauti svečia ir stengiasi dariti tai dar geriau.

Related Posts